Re: Civic na piątkę, Compass na dwójkę

@Tomcio_paluch
Duże samochody bezpieczne ? Niech mi ktos wytlumaczy, dlaczego tak miało by być ?

To elementarna fizyka. Od kiedy nauczono się robić sztywne kabiny pasażerskie, największym zagrożeniem w czasie wypadku są przeciążenia. Długość samochodu jest skorelowana z długością jego strefy zgniotu, a dłuższa strefa zgniotu to mniejsze przeciążenia. Z kolei masa samochodu odgrywa rolę przy zderzeniach z innymi samochodami – z zasady zachowania pędu wynika, że przy zderzeniu niesprężystym zmiana prędkości samochodu o większej masie jest mniejsza, a więc i przeciążenie jest mniejsze. Tak więc generalnie większe i cięższe samochody są bezpieczniejsze, ale że na bezpieczeństwo wpływa mnóstwo czynników, to jest też sporo wyjątków.

@Shaft
Bo jego pompowtryskiwacze to dużo bardzie rozwinięte technicznie rozwiązanie od CR.Był z nim tylko jeden problem: nie był w stanie sprostać normie Euro5

Czy bardziej rozwinięte, to trudno powiedzieć, na pewno było pod wieloma względami lepsze od Common Rail.

@info0
Te testy i tak nie mają sensu, bo przy zderzeniu czołowym przy prędkości >60km/h i tak osoby zginą.

Na szczęście już od wielu lat nie.

„Zaostrzone przepisy obowiązujące w 2012 roku przewidują przyznanie najwyższej noty (pięciu gwiazdek) jedynie tym samochodom”

Bardzo nie podoba mi się polityka EuroNCAP, która często modyfikuje reguły, utrudniając porównywanie samochodów. Na dodatek większość samochodów uzyskuje maksymalny wynik, co nie sprzyja różnicowaniu aut. Powinni rozszerzyć skalę do 10 gwiazdek i nie ruszać jej, dopóki pierwszy samochód tych 10 gwiazdek nie osiągnie. Na 8-10 lat powinno wystarczyć, a potem zmodyfikować reguły na kolejne 10 czy 20 lat.